Παρασκευή 17 Αυγούστου 2007

Εγκαθιστώντας..

Το σύστημα που αποφάσισα να εγκαταστήσω το Debian είναι ένα PC με 2.8Ghz Intel Celeron με 1256MB RAM, Nvidia 7300GS, 1 IDE HD 80GB, 2 Sata HD 200 και 80 HD.

Σίγουρα όχι ό,τι καλύτερο, μα το linux δεν φημίζεται για την απόδοσή του σε low end μηχανήματα; Αφού σηκώναμε άψογα 2003 server, ένα gnome το έχουμε για την πλάκα...

Νίλα νούμερο 1 λοιπόν:
Πάντα, ΠΑΝΤΑ πρίν απο εγκατάσταση λειτουργικού συστήματος να κάνετε ένα memοry test. Προτείνω το memtest86 που είναι δωρεάν και περιλαμβάνετε και στα περισσότερα cd/dvd με διανομές linux. (Για να το τρέξετε απλά γράφετε memtest ή memtest86 στην wait screen του cd/dvd). Αν δεν κάνετε όπως δεν έκανα εγώ και έχετε ένα μικρό προβληματάκι, σας εγγυώμαι οτι θα νιώσετε την σημασία της φράσης "segmentation fault" που πάλευα με θεούς και δαίμονες για να βρω τι έφταιγε και δεν έτρεχε κανένα πρόγραμμα εμφανίζοντας το εν λόγο μήνυμα.
(Για να είμαστε και ακριβοδίκαιοι, στα 2003 server δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα...)

Ξεπερνώντας το εμπόδιο αυτό αντικαθιστώντας την life time guaranteed μνήμη μου άμεσα απο το e-shop είμαι ξανά έτοιμος για να πέσω με τα μούτρα στην μάχη.

Αμ δέ!
Πρέπει στην ζωή μου να έχω γράψει τουλάχιστον 20 cd/dvd με διάφορες εκδόσεις debian. Ό,τι μπορούσα να βρώ ήταν εξαφανισμένο ή απλά δεν δούλευε.

Με έσωσε το Debian Net Install CD, που για όσους δεν γνωρίζουν είναι ένα cd 158MB που περιέχει τον installer για την εγκατάσταση του πυρήνα και απο εκεί και πέρα οτιδήποτε extra κατεβαίνει απευθείας απο το internet. (για το καλό της ψυχικής σας υγείας: do NOT try it at home on a non DSL line).

To Debian Net Install CD έχει filename "debian-40r0-i386-netinst.iso" και θα το βρείτε εδώ.

Ο Installer δούλεψε άψογα. (Η αλήθεια είναι πως έχουν κάνει τρομερή δουλειά σε αυτόν τον τομέα...) Βρήκε με DHCP το router, πήρε IP μόνο του, αναγνώρισε τα πάντα και άρχισε να κατεβάζει τα αρχεία απο το internet για το γραφικό περιβάλλον και το κυρίως σύστημα.

Μετά τις ρυθμίσεις κωδικών/χρηστών κλπ, ήμουν έτοιμος να κάνω log in για πρώτη φορά στο ολοκαίνουργιο λειτουργικό(τατο) σύστημα μου:)

Δεν υπάρχουν σχόλια: